درمان شکستگی استخوان بازو در اصفهان

شکستگی استخوان بازو

درمان شکستگی استخوان بازو در اصفهان که تنها یک استخوان است که در بازوی وجود دراد که بسیار هم قوی است و معمولاً برای شکستن آن به نیروی قوی یا ضربه ای مانند سقوط از بلندی یا تصادف رانندگی نیاز است. بسته به نوع شکستگی که وجود دارد (و هر آسیب دیگری که تجربه کرده اید)، احتمالاً چند ماه برای بهبودی از شکستگی استخوان بازو نیاز دارید. اگر استخوان بازو شکسته شود، ممکن است برای ترمیم استخوان بازو نیاز به جراحی داشته باشید.

برخی از افراد می توانند بدون جراحی بهبود یابند و فقط به آتل، گچ گیری یا اسلینگ نیاز دارند. برای بازیابی توانایی حرکت بازوی خود به فیزیوتراپی نیاز خواهید داشت.

انواع شکستگی بازو

جراح دست بسته به نحوه شکستگی استخوان بازو، نوع یا طبقه‌بندی شکستگی شما را تعیین می‌کند. برخی از شکستگی ها بر اساس شکل یا الگوی خط شکست طبقه بندی می شوند:

  • شکستگی عرضی
  • شکستگی مورب
  • شکستگی مارپیچی
  • شکستگی سگمنتال
  • شکستگی خرد شده
  • شکستگی نهفته
  • شکستگی سگک

نوع شکستگی بازو

برخی از انواع شکستگی ها بر اساس نحوه وقوع آنها طبقه بندی می شوند:

  1. شکستگی بسته
  2. شکستگی باز

شکستگی های سوپراکوندیلار بازو

اگر استخوان بازو درست در بالای آرنج شکسته شود، ممکن است دچار آسیب سوپراکوندیلار شوید. این یک نوع شکستگی آرنج است که تقریباً همیشه کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. شکستگی‌های سوپراکوندیلار بازو معمولاً به این دلیل است که کودک دست خود را در اثر زمین خوردن با بازوی حمایت می کند. بهترین جراح دست شکستگی سوپراکوندیلار را مانند هر استخوان شکسته دیگری تشخیص داده و درمان می کند.

شکستگی های باز در مقابل شکستگی های بسته

جراحان دست شکستگی شما را به صورت باز یا بسته طبقه بندی می کند. اگر شکستگی باز داشته باشید، استخوان شما از پوست شما بیرون می زند. شکستگی های باز معمولاً زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند و خطر عفونت و سایر عوارض را افزایش می دهند. شکستگی های بسته نیز باید جدی گرفته شوند، هرچند استخوان شما از طریق پوست بیرون نمی زند .

شکستگی های جابجا شده استخوان بازو

جابجا شده یا غیر جابجا شده کلمات بیشتری هستند که جراحان ارتوپد دست برای توصیف شکستگی شما استفاده می کند. شکستگی جابجا شده به این معنی است که تکه‌های استخوان شما به قدری جابه‌جا شده‌اند که هنگام شکستگی استخوان، شکافی در اطراف شکستگی ایجاد می‌شود. شکستگی‌های بدون جابجایی استخوان‌های شکسته هستند، اما قطعات جابجا نشده‌اند که از تراز خارج شوند. شکستگی های جابجا شده به احتمال زیاد برای ترمیم نیاز به جراحی دارند.

محل شکستگی استخوان بازو و آناتومی

ممکن است جراح دست به جایی که در استخوان بازو دچار شکستگی شده اید اشاره کند. اصطلاحات زیادی وجود دارد که جراحان دست برای صحبت در مورد استخوان های خاص استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =